• Безкоштовна доставка на відділення Нової Пошти при замовленні від 1000 грн.
  • Доставляємо по всій Україні! Всього 1 день та замовлення у Вас!

Поширення електронних сигарет у світі. Статистика та особливості електронних сигарет у США, ЄС та інших країнах.

Електронні сигарети стають все популярнішими по всьому світу. Крок за кроком електронні сигарети відвойовують ринок у тютюнових продуктів. Мода на здоровий спосіб життя, а також високі ціни на тютюнові продукти штовхають людей до більш безпечних альтернатив та поступової відмови від куріння взагалі.

Загальносвітова статистика

Світова статистика продажів електронних сигарет та вейпів

У 2011 році по всьому світу вейперів налічувалося близько 7 мільйонів, до 2018 року кількість зросла до понад 40 мільйонів активних вейперів по всьому світу. Прогнозована кількість вейперів, за даними Euromonitor , до кінця 2021-го року складе близько 55 мільйонів.

Світовий ринок електронних сигарет зростає також швидко як збільшується кількість споживачів. Загальний обсяг ринку електронних сигарет у 2018-му році склав 15.7 мільярдів доларів, для порівняння в 2013 він становив всього 6,9 млрд. Прогнозований обсяг ринку до 2023-го року складе близько 40 млрд.

Найбільш розвинений ринок у 3-х країнах: США, Великобританія та Франція. На ці 3 країни припадає близько половини всіх продажів вейп-товарів у світі.

Топ країн з продажу вейп продукції

Електронні сигарети стають простішими у використанні, дешевшими у виробництві та доступнішими. Це призводить до того, що все більше молоді вибирають замість цигарок вейп , який безпечніший, приємніший і дешевший.

Тютюнові корпорації уважно стежать за ринком електронних продуктів та намагаються запропонувати свої варіанти. Philip Morris вклав близько 6 млрд $ у 2008 році для розробки продукту, який допоміг би реорганізувати тютюновий бізнес. У 2014 році був представлений бренд IQOS, в ідеї якого нагрівання тютюну, а не випаровування рідини (Докладніше про різницю між IQOS та електронними сигаретами ). Philip Morris також володіє частиною виробника закритих Pod-систем JUUL .

Брітіш Американ Тобакко також має 2 основні торгові марки на новому ринку, це електронні сигарети під торговою маркою Vype і система нагрівання тютюну GLO. JTI має також бренд закритих POD систем Logic.

Електронні сигарети з високим вмістом нікотину призвели до різкого зростання продажів електронних сигарет останніми роками, причому у 2018 році на сигарети, що містять не менше 4% нікотину, припадало майже три чверті ринку електронних сигарет. На відміну від Європи, де концентрація нікотину в електронних сигаретах не може перевищувати 2%, обмежень щодо концентрації нікотину в США немає.

Електронні сигарети у США

Електронні сигарети у США

США – це найбільший ринок електронних сигарет у світі. Очі всіх виробників у світі насамперед прикуті до цієї країни.

За даними Annals of Internal Medicine у 2018 році кожен 20-й американець використовує електронну сигарету щодня.

Політика влади стосовно вейпінгу дуже різнопланова і зумовлена як позицією федеральної влади, так і владою кожного конкретного штату.

З 2016 року все нові товари, що стосуються вейпів, вимагають обов'язкової сертифікації FDA. FDA ініціює регулярні перевірки виробників, розташованих у США, а також продавців.

На особливу увагу заслуговує політика спрямована на боротьбу з підлітковим вейпінгом. У США з 2016 року продаж особам до 18 років заборонено, проте з дослідження від 2020 року 3,6 млн школярів є постійними користувачами електронних сигарет. У зв'язку з такою невтішною статистикою у 2019 році вік для продажу піднято до 21 року.

Податки та акцизи

Більшість споживачів у США сплачують державний (а іноді й місцевий) податок з продажу вейп-продуктів, які вони купують, тому уряди вже отримують вигоду від продажів вейп-товарів навіть до того, як буде додано акцизи. Податки з продажу зазвичай розраховуються як відсоток від роздрібної ціни продуктів, що купуються. У багатьох інших країнах споживачі платять податок на додану вартість (ПДВ), який діє так само, як податок з продажів.

Щодо акцизів, то вони бувають кількох основних різновидів. Одна з найпоширеніших форм податку на вейп стягується у роздріб. Деякі податки охоплюють усі продукти для вейпінгу (наприклад, 20% податок штату Нью-Йорк), а інші стосуються лише рідин для електронних сигарет . Часто податок стягується тільки з продажу товарів що містять нікотин.

До 2019 року 9 штатів США та округ Колумбія запровадили податок на вейп-товари. 2019-го це число збільшилося більш ніж удвічі, коли з приводу JUUL та підліткового вейпінгу у ЗМІ щодня з'являлися новини. Це спонукало законодавців до чогось, щоб «зупинити епідемію». Станом на початок 2021 року у 29 штатах США є податок на електронні сигарети та рідини.

Електронні сигарети в ЄС

Електронні сигарети в ЄС

У 2016 році в Європейському союзі було 7.5 користувачів електронних сигарет. Значна частина вейперів у ЄС була сконцентрована у Великій Британії. У 2019 році кількість постійних вейперів досягла 3.6 млн.

У 2018 році 2% британців використовували електронні сигарети щодня. Серед дорослого населення ця цифра сягала 6.9%.

У Франції у 2014-му році електронні цигарки використовували щодня від 1.1 до 1.9 млн людей, а пробували хоча б раз їх від 7.7 до 9.2 млн людей.

Імовірно, понад 90% французьких курців пробували вейп або електронні сигарети.

Політика регулювання ринку

У 2014 році в ЄС набули чинності нові правила регулювання ринку тютюнових товарів та пов'язаних товарів (TPD). Ця директива стосувалася рідин для електронних сигарет, а також самих електронних сигарет.

Рідина з нікотином не може продаватись у флаконах більш ніж по 10 мл, максимальна міцність – 20 мг (2%). Електронна сигарета або атомайзер може бути обладнаний резервуаром не більш ніж 2 мл. Також запроваджено вимоги до складу, упаковки та маркетингу.

Країни східної Європи та Україна

Електронні сигарети в Україні

Ринок електронних сигарет у Росії, Україні та Білорусії був по суті нерегульованим. Держави не звертали увагу на ці продукти тривалий час.

Ринок електронних сигарет зростав стрімко, курці побачили в цьому можливість замінити тютюнові продукти на більш безпечну альтернативу. На ринку країн колишнього СРСР продавалися будь-які продукти з усього світу.

Електронні сигарети в РФ

Продажі вейп продукції в Росії

За даними досліджень 2016 року регулярно використовували електронні сигарети 3.5% опитаних. Особливу популярність вейпи завоювали серед молодих людей, віком до 24 років, кількість тих, хто використовував електронні сигарети, становила 9.7%.

Першими регулювання ринку розпочали в Росії, з 2017-го року там ввели акцизи як на самі пристрої, так і на рідини для електронних сигарет. Акцизи на рідини введені лише на рівні 13 рублів (близько 3 грн) за 1 мл рідини. Також запроваджено акцизи за продаж пристрою.

Ринок електронних сигарет (включаючи системи нагріву тютюну) у 2019-му досяг 35 млрд рублів (близько 470 млн $). Значну частку ринку РФ займає продукція тютюнових корпорацій.

Окрім запровадження акцизів, у 2021-му році запровадили додаткові правила. Електронні сигарети прирівняли за використанням до звичайних (заборонили використання в публічних місцях). Заборонено продаж онлайн, а також введено максимально можливу міцність рідини - 20 мг (як у ЄС).

Вейпінг у Білорусі

Електронні сигарети в Білорусі мають більш вільне регулювання, ніж у колег по митному союзу. Рідини для електронних сигарет призначено платно маркувати.

Легкість ведення бізнесу та відсутність сильних бар'єрів призводять до достатку товарів від якого зрештою виграють вейпери.

Ринок електронних сигарет в Україні

В Україні ринок електронних сигарет зароджувався, як і у всьому світі у 2010-11 роках. Тоді стали з'являтися перші спеціалізовані магазини. Спочатку це був гурток ентузіастів, які вирішили просто відмовитися від «ракових паличок».

Держава не звертала увагу на цей ринок довгий час. Електронні сигарети не підпадали під будь-які правила продажу, так і використання.

У 2012 році електронні сигарети по використанню прирівняли до звичайних сигарет (тобто заборонили використовувати в громадських місцях).

До 2016 року на ринку не було представлено продуктів від тютюнових корпорацій.

У 2016 році на ринок продуктів зниженого ризику, як альтернатива електронним сигаретам, вийшов IQOS (система нагріву тютюну). Агресивний маркетинг і розгалужена мережа продажів швидко залучили курців.

У вересні 2018-го на ринок систем нагріву тютюну вийшли і Брітіш Американ Табако з їхнім продуктом Glo.
2020-го року на ринок вейпів в Україні обрушилася ціла хвиля законів. Спочатку законом 1210 запровадили акцизи на рідини для електронних сигарет у розмірі 3 грн за 1 мл готової рідини. Формулювання самого закону дає дуже туманні трактування, немає опису складу рідини. Також акцизом обкладаються рідини без нікотину, які могли сприяти зниженню залежності.

Далі серією законів було запроваджено обмеження на продаж неповнолітнім, штрафи за продаж без акцизу, а також без ліцензії.

Одночасно продавцям не було надано час для реалізації залишків, що залишилися на момент набуття чинності норми закону про акциз. Крім того, виробники не могли підготуватися до впровадження акцизу через неготовність процедур ліцензування та акцизних марок. Все це призвело до тінізації ринку рідин для електронних сигарет.

Заборони та обмеження по всьому світу

Заборона електронних сигарет

Чому влада вводить заборони та обмеження?

Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) та її підрозділ боротьби проти тютюну Рамкова конвенція боротьби проти тютюну (РКБТ) - глобальна договірна організація з більш ніж 180 країнами-членами - заохочує обмеження та заборони на електронні сигарети з тих пір, як перші продукти почали надходити до Європи та США у 2007 році.

ВООЗ надає потужний (і часто найпотужніший) вплив на політику в галузі охорони здоров'я та куріння у багатьох країнах, особливо у бідних країнах, де ВООЗ фінансує програми, в яких працює багато фахівців громадської охорони здоров'я.

Самою РКБТ керують радники з американських організацій боротьби з курінням, таких як Кампанія за дітей без тютюну, навіть незважаючи на те, що США не є учасником договору.

Оскільки ці групи виступають проти вейпінгу та інших продуктів зниження шкоди від тютюну з плачевними результатами для курців у багатьох країнах.

РКБТ рекомендує своїм членам (більшості країн) заборонити або жорстко регулювати куріння електронних сигарет, незважаючи на те, що в основному документі договору зниження шкоди перераховано як бажану стратегію боротьби проти тютюну. Більшість країн залежать від продажу тютюну, і особливо цигарок, через податкові надходження.

У деяких випадках урядовці чесно заявляють про свій вибір заборонити або обмежити куріння вейп-продукції для збереження доходів від тютюну.

Часто уряди вважають за краще включати вейпи до своїх правил, що регулюють тютюнові вироби, що спрощує введення податків для споживачів. Наприклад, коли Індонезія запровадила 57-відсотковий податок на електронні сигарети, чиновник міністерства фінансів пояснив, що мета податку – «обмежити споживання вейпів».

Південна Америка

Заборонено використовувати, заборонено продавати в Антигуа та Барбуда, Аргентина, Бразилія, Чилі (крім коли приписано медиками), Колумбія, Мексика, Нікарагуа, Панама, Суринам, Уругвай, Венесуела (крім коли приписано медиками).

Основні мотивації урядів, невивченість та нестача досліджень, зменшення надходжень від тютюнових продуктів.

Азія

Заборонено використовувати, заборонено продавати у Бутані, Брунеї, Камбоджі, Північній Кореї, Сінгапурі, Шрі-Ланці, Туркменістані, Туреччині та Таїланді.

Уряд Індії у вересні 2019 року повністю заборонив продаж електронних сигарет. Уряд, добре усвідомлюючи, що 100 мільйонів індійців курять і що тютюн вбиває майже мільйон людей на рік, не зробив жодних кроків для скорочення доступу до сигарет. Не випадково уряд Індії володіє 30 відсотками найбільшої тютюнової компанії країни.

У країнах Близького Сходу також заборонено використовувати в Єгипті, Ірані, Кувейті, Лівані, Омані та Катарі.

Вас может заинтересовать:

Які рідини підходять для Pod систем (подів)? Чи можна заправляти органічні рідини у POD?

Як правильно запускати електронну сигарету та POD систему вперше.

Топ електронних сигарет та вейпів 2024. Що вибрати новачку.

Вибір електронної сигарети для заміни звичайних сигарет (на сигаретну тягу).

Топ рідин для електронних сигарет 2018 року.

Електронна сигарета гірчить? Чому погіршується смак та як продовжити життя випаровувача.

Відгуки  

Аллуся
25.01.2024 16:21
Те що діє заборона на продаж електронних сигарет і рідин неповнолітнім - вважаю правильно, все таки це не найбезпечніший продукт і споживати його треба з усвідомленням можливих наслідків. Все решта - бюрократія і хто більше дасть
+-
0

⚑ Топ електронних сигарет

→ Всі електронки


18 +
© ДИМОК 2012-2024.

ПРИЙМАЄМО ДО ОПЛАТИ:

МИ В СОЦМЕРЕЖАХ:

ВХІД